אני מסתכל בעץ הלימון
ששתלתי אותו לפני שנה –
קצב אחר ואיטי היה דרוש לי
כדי לראות את צמיחת ענפיו
ואת העלים הנפתחים.
אני רוצה קצב חיים כזה.
לא כמו קריאת עיתון
אלא כלימוד קריאה של ילד
או כפענוח שקט של כתב על מצבה עתיקה
                                                                                                                (עמיחי)
 
 

לימודי עומק


רצון עז להביא לחיינו איכויות גבוהות, כמיהה לחופש, הבנה שלא די לנו בחיים נעימים יותר מבחינה חומרית או חברתית, ערגה לשוב למקום הטהור והראשוני שבתוכנו, מהווים חלק מהמניעים המביאים אנשים להשתתף בקבוצות של התפתחות רוחנית.
 
ההולכים בדרך האניאגרם מקבלים הזדמנות להבין באופן  חד וברור את המכשלות בחייהם, ניצבים מול מראה צלולה של מציאות חייהם, מגיעים להבנת איכויות המהות המהוות את הבסיס, האור, התמצית והייחודיות הבלתי מתפשרת של דרך האניאגרם.
 
דרך הלימוד, דרך ההתבוננות, מתאפשר תהליך מובנה של צמיחה פנימית.
מצד אחד, החלשת הגורמים המעכבים אותנו בחיינו ובמקביל העצמת האיכויות הגבוהות שבנו במטרה להביא את איכויות המהות יותר ויותר לחיי היומיום שלנו.
 
האניאגרם מאפשר דרך סדורה ומופלאה לחיים חופשיים יותר, מלאים יותר ומאושרים יותר.
אין הבטחות לדרך קלה ומהירה. אין קיצורי דרך ואין מעשי ניסים. אך עם זאת, מתקדמים העוסקים בלימוד, מודול אחר מודול, שלב אחר שלב למרחבים שלא הופיעו קודם בחייהם.
המפגשים מקבלים השראה ממחוזות ידע, מסורות ותרבויות שונות, שבדרכים נסתרות ונגלות  מקבלות ביטוי חדש וייחודי בדרך האניאגרם.
הלימוד מאפשר לחשוף מעמקים בתוכנו שלא היינו מודעים להם בעבר, לפתח צוהר למרחבי חופש ושמחה ולגלות הבנה, רכות וחמלה לזולת ולעצמנו.
 


הלימוד, המתנהל בקבוצות קטנות, באווירה אינטימית וביתית, מאפשר לחקור שלב אחרי שלב
את צפונות האניאגרם.
הלימוד אינו תיאורטי, אינו במבנה של הרצאות ארוכות והסברים מלומדים, אלא נעשה תוך דיאלוג עם טיפוסי האניאגרם השונים, חקירה ותהייה, שאלות ותשובות.
בדרך זו לומדים חברי הקבוצה באופן חוויתי ובלתי נישכח, את המבנים הפנימיים היסודיים של עצמם ושל טיפוסי האניאגרם השונים.
למפגשים מוזמנים אורחים, שהינם טיפוסי אניאגרם מובהקים, המביאים טעמים, צבעים ואיכויות ומוסיפים לעוצמת הלימוד ואיכותו.


בנוסף למפגשים הקבוצתיים, נערכים מפגשים אישיים המהווים חלק אינטגראלי מהלימוד. במפגשים האישיים אנחנו מנסים להאיר, בעזרת זרקור האניאגרם, את המקומות הראויים להתבוננות והתמקדות בחייו הפרטיים של כל אחד מהלומדים.
 
כל מפגש מלווה בתרגיל המהווה הזדמנות להמשיך ללמוד ולצמוח במרווח שבין המפגשים. התרגילים הינם תרגילים מקוריים ויחודיים ומטרתם להעמיק את הבנת האניאגרם בדרכים מנטליות, פיזיות ורגשיות.​

החזון

דרך ומרחב הלימוד

כתבו לנו

האניאגרם בשבילי הוא הפילטר הבלתי מעורער, המאפשר לי לראות את חיי וחיי הסובבים אותי בצורה הכי בהירה והכי אובייקטיבית.

 

מדובר בכלי פסיכולוגי רב עוצמה אשר תורם לחיי האישיים, החברתיים ובעבודה.

 

רוני קרני

תעשיין ואיש עסקים

 

 

אני לומדת אצל בני לוז זו השנה החמישית.

תהליך העבודה עם בני מרתק, מעשיר ומביא  לשינוי בקבלת העצמי והאחר. התהליך לא היה ואינו קל.

 

לוקח זמן "לסובב את המראה" כלפי פנים כדי להבין, לרצות לשנות, להחליט ולהניע...הלימוד בקבוצה בהנחיית בני חווייתי וכולל לימוד תאורטי וסדנאות.

 

הידע העשיר מאוד של בני באניאגרם ובכלל המקצועיות והאישיות המיוחדת שלו, סבלנותו, הרצון העז והכן שלו להוביל כל אחד לשינוי התפתחותי מיטבי, האופן שבו הוא מלמד - מאפשרים לכל אחד להכיר ברמה מעמיקה יותר את עצמם, רגשותיהם, איכויותיהם וצרכיהם. הכלים הניתנים במהלך הלימוד מאפשרים קבלת החלטות בכל תחום וזאת מתוך מודעות אישית גבוהה יותר, מתוך מקום גבוה יותר של חופש.

 

יהודית רובינשטיין

״האניאגרם הפך את ראייתי ונסיונו היומיומי לתלת מימדי.

קבלתו של כל טיפוס והכלתו קלה כאשר ניסיון השלוש שנים,בלימוד ובהתנסות, מאפשר לי לעיתים לאבחן את הטיפוס ואת השלב בו הוא נמצא נפשית. 

בניהול האנשים היומי ובקבלת עובדים חדשים משמש האניאגרם כלי עזר רב עוצמה ומרחיב את האמצעים העומדים לרשותי. 

במשפחתי החיים זורמים כאשר יכולת הקבלה וההכלה קופצת מדרגה ומאפשרת התיחסות הומוריסטית למצבים קשים ומביכים מחד ולהימנע ליפול בפח המניפולטיבי של הטיפוסים השונים מאידך". 

 

אילן- שותף מנהל בפירמת רואי חשבון בתל אביב.

מדהים בעיני, שבתוך מעט פחות משנה, הפכה עבורי המילה אניאגרם מסתם מילה בעלת ניחוח אקזוטי משהו, לדבר מהותי בחיי. 

לימוד האניאגרם, בהנחייתו המעמיקה והייחודית של בני לוז, חשף בפני את אין ספור הרבדים המאפיינים את השיטה הייחודית הזאת - כל רובד, מרתק ומרגש יותר מאחיו. הלימוד הזה, גרם בתוכי לשידוד מערכות מנטלי, רגשי ותחושתי.

 

הדבר דומה בעיני למישהו שסבל מקטרקט במשך הרבה שנים והתרגל לראות את העולם דרך ערפל. שנייה אחרי הניתוח, מתגלה ומתבהר אל מול פניו עולם חדש, חד, ברור, מלא טבע במלוא הדרו.

 זה מה שלימוד האניאגרם עשה עבורי - לא פחות.

 

שמעון בוחבוט, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, חטיבת אוויר, אלביט מערכות

אני משתתפת בקבוצות לימוד האניאגרם עם בני כבר 6 שנים.

 

אני רואה באניאגרם כלי חזק, בהיר ומשמעותי שנוכח ומשפיע עלי חיי באופן יומיומי 

 

בני לוז המוביל קבוצת אנשים בלמידה, משלב ידע, חום ואמפתיה לצד הובלה בהירה ואסרטיבית

 

אורית מסר-יעקבי, מוסיקאית

בני לוז         

דרך האניאגרם

בני לוז  

דרך האניאגרם